WELKOM

Aan iedereen die langskomt: heel hartelijk welkom op mijn blog!

zaterdag 25 augustus 2012

Zomervakantie bijna voorbij

Goedemorgen!
Nog één weekje en dan zit de zomervakantie hier in Alkmaar er weer op. Lotte is deze week en komende week de hele tijd bezig met de JOL (soort timmerdorp)en vandaag werkt ze.
Ronald is deze week weer begonnen met zijn werk en ik heb 3 weken geen oppas. Behalve gister, toen had mijn zusje een cursusdag en mijn zwager moest werken. Dus kwam Friso toch bij mij. Hij is nu bijna 3, en hij wordt steeds bijdehandter. Wel leuk hoor!
Daan had gister een game-dag met zijn neef Gijs en iedereen bleef ook eten. Gelukkig konden we lekker buiten eten en vond iedereen het lekker wat ik had gemaakt.
Ondertussen heb ik nog wel wat haakwerkjes afgemaakt en ben ik begonnen aan de kaarten voor de eerste workshop op 4 september. De kaarten hebben het thema 'Zonnebloemen na de Zomervakantie' en er moet geknipt, geplakt en geborduurd worden. Jaja, we zetten ze gelijk aan het werk!
Hieronder twee van de haakwerkjes die ik af heb gemaakt:

Eerst de kikker met zwemvliezen en snorkel. Leuk voor aan een zwemtas of zo. Hij staat beschreven in het boekje van Annemarie Arts, 'Dierenhangers maken'.
En dan nog een aapje. Gemaakt voor mijn buurjongen. Ik heb hem met een foto op facebook gezet en nu even afwachten of hij hem nog steeds wil hebben.

De tassen waar ik nog mee bezig ben hebben alleen nog een voering nodig, dus die laat ik een andere keer zien.
Wel kan ik laten zien dat ik bezig ben met het dekentje, haha! Vorige week zaterdag, toen het zo warm was, heb ik er buiten aan zitten haken. Bij mijn moeder in de tuin, die tussen de parasols nog extra doeken had vastgemaakt om maar een beetje schaduw te creëren.

Laten we maar niet klagen over het weer. Het is nu eenmaal typisch Hollands en vandaag en morgen regent het (gelukkig?) weer.
Tot de volgende keer!

5 opmerkingen:

  1. Ohh...dat aapje is een snoepie zeg! Ik vond die warmte ook niks hoor en ben toch blij dat het wat aangenamer is, je doet gewoon veel meer...die buien nemen we dan maar weer op de koop toe:-) Fijn week-end! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kikker en dat aapje zijn leuk!
    Ook je dekentje wordt mooi in die frisse, vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan van de kikker, wat een leukerd! En je dekentje, wat een mooie kleurtjes. Lekker fris. Wat is dat voor soort patroontje? Vind het echt een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. (als ik op beantwoorden klik, werkt het niet, dus dan maar zo:)Hoi Rachel,
    Het patroontje van het dekentje heb ik via Angélique van Made by me. Op haar blog staat een link. De tekening uit die link is wel makkelijk te volgen. Ik moest er een paar aanpassingen bij maken.
    Succes, Angélique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Ik ga meteen kijken. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen